Český Krumlov

Na páteční odpoledne jsem si vzal v práci volno a vyrazili jsme směr Jižní Čechy. Víkendovým cílem byl Český Krumlov.

Ubytováni jsme byli téměř pod zámkem. Měli jsme tedy parádní výhled na zámek samotný a jeho věž. Jediné co ten dojem trochu kazilo, byly davy turistů.
Vše nám ale hned první večer vynahradila divadelní hra Ženy Jindřicha VIII. aneb Chudák král(em), která se konala za zámkem na Otáčivém hledišti. Byl jsem zde poprvé a bylo to famózní. V hlavní roli Petr Rychlý, který byl neuvěřitelný. Nedokáži odhadnout kolik toho za to představení naběhal. Každopádně to muselo být několik km, do toho si dát ještě 2 role – smekám. Fotografování bylo zakázáno, tak alespoň odkaz na hru.

Druhý den ráno jsme vyrazili na voroplavbu, další procházku města a okolí. Odpoledne jsme navštívili zámek. Vstupné na věž a do muzea stálo 150 Kč. Výhled do okolí za to ale stál.
Zámek aktuálně “hlídají” 3 medvědi. Původní “Marie Terezie” má nyní novou společnost 2 mladých 3-letých medvědů (samec/samička).
Po prohlídce následovala další procházka městem a hledání nejvhodnějšího místa na focení Českého Krumlova při západu. Po pár hodinách jsme bylo zpět na značkách. Západ nebyl úplně podle našich představ, ale hlavně, že nějaký byl.
Se stativy a foťáky v ruce jsme prošli ještě noční město, pořídili několik dalších snímků a večer uzavřeli dobrým vínem.

V neděli jsme řádně posnídali, v 10 hodin check-out a pomalu návrat domů. Po cestě jsme se stavili podívat na rozhlednu Hradišťský vrch nedaleko města Kaplice, na náměstí v Českých Budějovicích, na místní výbornou kavárnu a pak už rovnou do Pardubic.

Parádní víkend utekl velmi rychle, takže kam to bude příště? 🙂