Rakousko: Schladming-Dachstein-Hallstatt

Nastal podzim a to by byl hřích někam nevyrazit. V plánu bylo Rakousko a Medvědí soutěska. Jelikož jsem v okolí nenašel žádnou další zajímavou aktivitu, zvolil jsem město Schladming, ze kterého jsme vyráželi do okolí. Vzali jsme si 2 dny dovolené a prodloužený víkend mohl začít.

Čtvrtek 25.10.: nasedáme do auta a v 8 h vyrážíme směr Rakousko. Po cestě se v Českých Budějovicích zastavíme na malý nákup s důrazem na podporu pitného režimu. Možnost ubytování na hotelu je až od 16 h, proto je v plánu zastávka u jezera Grundlsee. Počasí nám přálo, takže to rozhodně stálo za to. Jelikož je jezero poměrně veliké a my neměli tolik času, celého jsme ho neobešli. Každopádně by to byla hezká procházka. Po cestě zpět k auto jsem v mapách ještě zahlédl na druhém konci jezera značený mlýn a “vodopád”. Rozhodli jsme se podívat ještě tam a využít tak zbývající hodinu před západem slunce. Sluníčko se pomalu ztrácí za horami, nasedáme do auta a vyrážíme k hotelu. Po cestě se obloha nádherně barví. Jirka mi zastavil, vytahuji Sonku z batohu a s teletem pořizuji za jízdy několik úžasných západovek. Přivítání v Rakousku tak vyšlo. Byl jsem spokojen a večer jsme to zapili dobrým rumem.

Pátek 26.10.: Plán byl jednoduchý. Dostat se na místní nejvyšší horu – Dachstein. Naštěstí to nebylo tak složité, jen ty serpentiny by mohli někomu dělat problém. Autem se dostanete až pod lanovku, koupíte lístek a hurá nahoru. Kromě lanovky je možné zakoupit vstup na Sky Walk, Ice palace, Suspension bridge a Starway to nothingness. Vyplatí se koupit vše hromadně a pak se už jen nebát. Pro nás, kteří nemáme moc rádi výšky, to byla opět výzva. Výhledy a panorámata byly úžasný a moc jsem si to užíval.
Navečer jsme si dali procházku po kopcích kolem našeho hotelu a zašli se podívat dolů do Schladmingu.

Sobota: 27.10.: Předpověď počasí bohužel vyšla. Venku mrholí, prší, je zataženo a hnusně. I přes to vyrážíme do městečka Hallstatt. Po cestě plánujeme program a na místě už máme jasno. Lanovkou nahoru, kde se nachází vyhlídka nad Hallstatem. Výhled je tam úžasný, bohužel nám prší. Proto pokračujeme dále. Kromě lanovky jsme zakoupili lístky na prohlídku solného dolu. Město je těžbou a svou solnou historií proslaveno. Prohlídka trvala téměř 2 hodiny a díky speciálním dřevěným skluzavkám byla hodně veselá 🙂 . Výklad v němčině a angličtině s několika video projekcemi. Za návštěvu to stálo. Nám se mezitím aspoň trošku vylepšilo počasí. Déšť ustoupil, mraky se roztrhaly a já jsem mohl pořídit několik snímků z již zmiňované vyhlídky.
Lanovkou jsme sjeli zpět dolů do města. Všichni hladoví, ale nebyl čas ztrácet čas. Světla ubývalo. Já jsem si chtěl ale vyfotit všem na Googlu známou fotku tohoto města. Takže si kluci skočili na kebab a já měl 20 minut na to, abych našel odkud je focená, vyfotit a vrátit se zpět. Podařilo se! Všichni spokojeni nasedáme do auta. Před námi je poslední dnešní zastávka – vyhlídka mezi jezery Grundlsee a Altausseer See. Věděli jsme, že z ní nic neuvidíme, ale chtěli jsme se tam podívat. Navíc jsme tím vylepšili alespoň naši fyzičku.
Za odměnu jsme si ve Schladmingu skočili na “rakouského hambáče” 🙂 . Papa Joe`s mohu doporučit. Večer na hotelu završíme kartami, rumem a jde se spát.

Neděle 28.10.: Počasí nepřeje. Je ještě hůře než v sobotu, proto jsme se rozhodli vyrazit rovnou domu.

Každopádně jsem moc rád, že jsme sem vyrazili a tento výlet za to rozhodně stál. Díky, kluci.